Elköltöztem!

Személyes blog itt: http://konyus.wordpress.com

2008. november 8., szombat

Az alapértelmezett media player megváltoztatása Ubuntu rendszeren

Az Ubuntu alapértelmezett média lejátszó alkalmazása a Totem Media Player. De ezen kívül még rengeteg jobbnál jobb lejátszót telepíthetünk a rendszerre. Nekem például nagy kedvencem a VLC Media Player.
Eddig az volt a problémám, hogy ha rákattintottam egy videófájlra, akkor automatikusan a Totemet indította el. Csak a jobb gombos menüből választhattam ki a VLC-t.

Az alapértelmezett média lejátszó megváltoztatásához telepítenünk kell az Ubuntu tweak nevű csomagot.

Ha feltelepült és elindítottuk akkor válasszuk ki a Rendszer-> Fájlböngésző elemet.
Majd a Mutasd a haladó beállításokat a fájl tulajdonságai ablakban szöveg elé rakjunk egy pipát.



Ezután válasszunk ki egy videófájlt és a helyi menüből válasszuk ki a Tulajdonságok elemet.
A megjelenő ablakban kattintsunk a megnyitás ezzel fülre. Itt egy listában megjelennek a telepített lejátszók. Válasszuk ki a nekünk tetszőt és már készen is vagyunk.



Ezen túl ha ilyen formátumú fájlra duplán kattintunk, akkor a Totem helyett egy másik lejátszó fog automatikusan elindulni.

Megjegyzés:
A VLC Media Player akár az Ubuntu Tweak programból is telepíthető.

Nincsenek megjegyzések: