Elköltöztem!

Személyes blog itt: http://konyus.wordpress.com

2009. május 9., szombat

Képernyő kikapcsolása parancsikonnal

Egyes notebookokon nincs külön funkciógomb a képernyő kikapcsolásához, vagy Linuxon nem működik. Ha nem akarjuk lecsukni a notebook fedelét (ilyenkor kikapcsol a képernyő valóban) - mert például zenét hallgatunk és a hangszórók a billentyűzet felett vannak - akkor van egy módszer amivel kikapcsolhatjuk a kijelzőt, ezzel is energiatakarékosabbá tehetjük masinánkat.

Először is kattintsunk az Asztalon jobb gombbal és a menüből válasszuk ki az indítóikon létrehozása... elemet.


Majd töltsük ki a megjelenő ablakot.
A lényeg, hogy a parancs mezőhöz ezt írjuk:

xset dpms force off

A többihez akármit lehet írni ;)

Ha majd ezentúl erre a parancsikonra kattintunk, akkor mindig kikapcsol a képernyő. Ahhoz, hogy visszakapcsoljuk elég egy egérmozdulat vagy billentyűleütés.

Sok sikert!


3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Egy kérdésem lenne. Csináltam egy ilyen indítóikont, működik is, viszont kis idő elteltével (1-2 perc, nem mértem) visszakapcsol a képernyő. Közben nem érek hozzá, egér sincs, amit meglökhetnék. Mitől lehet ez?

Névtelen írta...

Szia!

Egy kérdésem lenne. Csináltam egy ilyen indítóikont, működik is, viszont kis idő elteltével (1-2 perc, nem mértem) visszakapcsol a képernyő. Közben nem érek hozzá, egér sincs, amit meglökhetnék. Mitől lehet ez?

Névtelen írta...

Ki kell venni az energiakezelő démont a rendszerrel induló programok közül akkor nem kapcsol vissza.