Elköltöztem!

Személyes blog itt: http://konyus.wordpress.com

2009. július 6., hétfő

NTFS partíciók automatikus csatolása

Szerintem sok linuxos felhasználó tart a Linux mellett még Windows-t is a számtógépén - többek között kompatibilitási okok miatt. A Windows alapértelmezett fájlrendszere ugyebár az NTFS. Nos az Ubuntu - és sok már disztro - gond nélkül kezeli ezt a fájlrendszert. De sajnos minden egyes használat előtt fel kell csatolni (mountolni) a rendszerbe. Ennek áthidalására ajánlom a következő kis trükköt:

Telepítsük fel az ntfs-config csomagot

(Terminálban)
# sudo apt-get install ntfs-config

Majd indítsuk el a programot (Rendszer > Adminisztráció > NTFS Configuration Tools)

A program kilistázza nekünk az elérhető NTFS partíciókat.


Kattintsunk a Click here to set a mount point feliratra és írjuk be, hova akarjuk felcsatolni a partíciót. Javaslom, hogy egy még nem létező mappát adjunk meg - a program majd létrehozza - mert nekem csak így működött.

Ezután tegyünk pipát az Add oszlopba a kiválasztott partíció jelölődobozába.


Akkor csináltunk mindent jól, ha az Apply gomb aktív lesz.

Ezek után már elérhető lesz az Asztalon a partíció(k) ikonja(i), és minden rendszerindításkor automatikusan felcsatolja azokat.


Sok sikert!

3 megjegyzés:

Sálas írta...

köszönet a leírásért...

Névtelen írta...

szia!
azt hiszem így meg nem módosítható a partíció állománya, mintha hálózatinak tudná be.

Névtelen írta...

kijavítanám magam.
nem jól állítottam be a pipákat.beraktam ahová kell, restart és szépen műxik.
köszönöm szépen