Elköltöztem!

Személyes blog itt: http://konyus.wordpress.com

2008. július 4., péntek

Sztaki szótár Ubuntura

A Sztaki egy on-line szótár, mely mára már az Origo gondozásába került. Sok nyelvre fordíthatunk a segítségével (pl. német, angol, francia, olasz, holland, stb). A műszaki szókincse pedig meglepően hatalmas. Ez nekem fontos szempont volt, mivel műszaki beállítottságú vagyok, ráadásul tanulmányaim miatt is rákényszerülök műszaki dokumentációk olvasgatására.

Barangolás közben akadtam a Sztakker nevű ingyenes programra, mellyel a weboldal meglátogatása nélkül kereshetünk a szavakra, kifejezésekre. Én nagyon megkedveltem ezt a kicsi szoftvert.

A szótárba beírt szavak külön fülön jelennek meg. Így egyszerűbben visszatérhetünk egy-egy szó jelentésére.

Ha az értesítési területen jobb gombbal kattintunk az ikonján egy menü ugrik elő.
A Beállítások ablakban néhány általános funkciót módosíthatunk. Például, hogy a találatokat félkövér betűkkel emelje ki vagy kiszínezze, esetleg mind kettő.


Ha a Sztaki on-line elemre kattintunk megnyitja a böngészőben a Sztaki szótárt, így böngészőből is kereshetünk és több szolgáltatást is igénybe vehetünk.

A Sztakker letölthető a Blogom Böngészőjéből deb csomag formájában. Így csak pár kattintás és már települ is a program az Alkalmazások/Iroda menübe.

Nincsenek megjegyzések: