Elköltöztem!

Személyes blog itt: http://konyus.wordpress.com

2008. december 13., szombat

Amarok 2.0 telepítése Ubuntu 8.10-re

Nem rég jelent meg az Amarok zenelejátszó legújabb 2-es verziója. A program a KDE ablakkezelőre lett írva, de működik Gnome alatt is. Az 1-es verzió elérhető a hivatalos csomagtárolókból is, de a 2-es verzió még nem.
Nekem nagyon megtetszett az új változat kinézete és az új funkciók, ezért elhatároztam, hogy valahogyan akkor is feltelepítem az Ubuntura. Egy kis guglizás után a következő módszert találtam:

Nyissuk meg egy szövegszerkesztővel a /etc/apt/sources.list fájlt (rendszergazdai módban).

Pl.
#sudo gedit
/etc/apt/sources.list

Azután adjuk hozzá a következő sort a listához:

deb http://ppa.launchpad.net/project-neon/ubuntu intrepid main

majd frissítsük a csomagkezelőt a sudo apt-get update paranccsal.

Ezután telepítsük az új Amarokot:

#sudo apt-get install
amarok-nightly

Mivel az Amarok KDE-s ezért a csomagkezelő letölti a KDE-s csomagokat is. Nálam ez kb. 160 MB-et jelentett, kicsomagolás után pedig kb. 360 MB-ot.

Miután feltelepült az Alkalmazások -> Hang és Videó -> Amarok nightly elemre kattintva indítható a program.

Íme pár kép a megújúlt Amarokról:





3 megjegyzés:

gofree írta...

Egy kicsit bosszantó hibát fedeztem fel az AmaroK-ban. Sajnos az új verzióban nem működnek a laptopom média gombjai :(
Google több megoldási javaslatot is adott, de egyenlőre egyik sem javította ki.
Várok, míg ki nem jön egy újabb verzió, melyben már talán javítani fogják ezt.
Az AmaroK 1.x-es verziójánál is volt ilyen problémám, de ott egy verziófrissítés segített.

Na mind1. Ha esetleg valaki tud erről valamit írjon.

k írta...

ááááááááááááh!

Örök hála! Nagyon sokat segített ez a bejegyzés, már annyit szenvedtem az amaroK telepítésével és végre sikerült! Az Isten áldjon!

gofree írta...

Örülök, hogy segíthettem.