Elköltöztem!

Személyes blog itt: http://konyus.wordpress.com

2008. április 14., hétfő

DVDrip Ubuntun

A hétvégén adott nagybátyám egy DVD-t, melyen egy munkahelyi buli felvétele volt és még jó néhány kép is. Az volt az érdekes, hogy az asztali DVD lejátszó nem játszotta le, de a PC igen. De ő szerette volna asztalin lejátszani. Mondjuk én is szívesebben néznék videót egy 100 akárhány centis LCD TV-n :)
Na szóval odaadta ezt a lemezt, hogy csináljak vele valamit. Mivel az asztali DVD lejátszó divx-es ezért arra gondoltam átkonvertálom aviba.
Windows XP alatt erre a DVDx-et szoktam használni, de ugyebár én most Linuxszal ismerkedem. Tehát Google pajtással rákerestem valami dvdripper progira. A fórum olvasgatások után az mencoder tűnt a legmegfelelőbbnek. Csak sajna konzolos program :( Próbáltam kielemezni, hogy nekem milyen parancsokra lesz szükség, de elvesztem a rengeteg leírásban. Na ezt akkor hagyjuk is.
Aztán rábukkantam egy grafikus felületre az mencoderhez. A neve AcidRip DVD Ripper. A jó benne, hogy csomagkezelőből azonnal telepíthető.

Az AcidRip telepítéséről, használatáról ITT van egy nagyon jó cikk a LinuxVilág honlapjáról. (PDF)


Miután elkészült az avi videó, kiírtam azt egy CD-RW-re. Sajnos itthon nem tudtam letesztelni, mert a mi DVD lejátszónk nem ismeri a divx-et :( De szerintem jó lesz. Majd valamikor a napokban elviszem neki. Remélem minden OK lesz.

Nincsenek megjegyzések: