Elköltöztem!

Személyes blog itt: http://konyus.wordpress.com

2008. április 17., csütörtök

Super Grub Disk - a bootolási problémák megoldója

Egy hete feltelepítettem a gépre a Freevo Live-ot. Ez egy média center szoftver, melyet a Mandriva Linux "hajt". A gond az volt, hogy a freevo is készített egy boot menüt. Ráadásul nem ismerte fel, hogy van egy másik Linux is a vinyón. A Windowst simán felismerte. Azzal nem akartam szórakozni, hogy beírom az Ubuntut a freevo menüjébe. Ehelyett találtam egy nagyon hasznos kis proramot a bootolási gondjaimra.

Ez a kis program a Super Grub Disk. A fejlesztő honlapján többféle verzió is letölthető: CD-ROM, Floppy, USB.
Én a CD-s verziót választottam. Letöltöttem az .iso cd-kép fájlt és kiírtam RW-re. Nem nagy program, csak kb. 4 MB.
Ezután erről a lemezről bootoltam. Ez a kis program képes beleírni a kiválasztott operációs rendszert az fő rendszertöltőbe (mbr). Ugyanez történik a Windows telepítésénél is.
Ha a Linuxot szeretnénk helyreállítani, akkor válasszuk a GRUB => MBR & !LINUX! (1) AUTO tételt. Abban az esetben, ha több Linux (vagy Linux alapú) operációs rendszer is van a gépen, akkor válasszuk a GRUB => MBR & !LINUX! (>=2) MANUAL tételt. Ezután egy újabb menübe jutunk, ahol kiválaszthatjuk a megfelelő Linuxot.
Ha viszont a Windows bootolását szeretnénk helyreállítani, akkor WIN => MBR & !WIN! tételt kell választani. Tudom, hogy ez megoldható a Windows telepítő CD-vel is, de vannak olyan számítógépek, melyeket előre telepített Windowszal árusítják és ehhez nem adnak CD-t (ha jól tudom).

Nincsenek megjegyzések: