Elköltöztem!

Személyes blog itt: http://konyus.wordpress.com

2008. április 26., szombat

Meg áll az ész!! 2.

Egyik ismerősöm adott egy HP nx9005 típusú notebookot, hogy nézzem meg, mert nem tudja lejátszani a DVD-ket. Miután meggyőzödtem róla, hogy akármilyen beállítás módosításával sem tudom beolvastatni vele a DVD-t (jelzem, a CD-ket tökéletesen olvasta), nekifogtam egy egy windows újratelepítésnek. Amúgy elkelt már, mert elég lassú volt már és rongyá volt szemetelve.

Az újratelepítéssel sem oldódott meg a meghajtó probléma. Viszont jött hozzá egy sor másik. Alig volt rádugva pár órája a netre a noti, de máris tucatjával jelezte az Avast! a vírusokat. Meg hála az Internet Explorer stabilitásának. Olykor pedig iszonyat lassú volt a betöltődés... Meg előfordúlt, hogy az Avast kavart össze valamit. Ez után újból nekivágtam a windows telepítésnek és újra és újra és újra és újra ... sokszor.
Na itt kezdtem meg egyszerűen gyűlölni a Windowst és szívesen feltelepíteni mondjuk egy Linuxot. De mivel az ismerősöm nem ért semmit a Linuxhoz (még a Windowshoz sem igazán), meg főleg játékra kell neki, ezért marad a Windows. A legnagyobb poén, hogy annyiszor telepítettem fel ebben a pár napban a Windowst, hogy már fejből tudom a sorozatszámot :)

De mindegy, a lényeg hogy kiötlöttem egy elég jó megoldást. Windows XP (sp1) feltelepítem, utána jöhet egyből az sp2-es lemez, jah és persze a netet kihúzom még a telepítés előtt. Ha megvan minden, akkor CD-ről avast antivírust feltelepítem + vga és modem drivert is. Majd ezután bedugom a netet és hagyom, hogy minden frissítést leszedjen és telepítsen. Ezután jöhet a többi program (kodekek, média lejátszó, cd író, stb...)

A DVD olvasóval addig jutottam, hogy kijelenthetem rossz. De nem baj, mert van hozzá egy külső DVD-írója a srácnak. Az pedig működik. Mondjuk fogok neki javasolni egy USB 2.0-ás PCMCIA bővítőkártyát. Nem valami gyors az USB 1.1 és a DVD író is sokszor hibázik.
Szerintem vasárnap már el is viheti.

Nincsenek megjegyzések: