Elköltöztem!

Személyes blog itt: http://konyus.wordpress.com

2008. április 7., hétfő

Ubuntu Linux 7.10

Régebben is többször kipróbáltam már a Linuxot. De eddig főleg csak arra használtam, hogy a besz@rt Windows-ból mentsem le a fontosabb fájlokat. De annyira nem merültem el benne. Ennek részben az volt az oka, hogy régen még csak modemes internetkapcsolatom volt és hát azért egy csomagletöltés vagy frissítés azért elég sokáig eltartott. De amióta gyors netem van - meg persze unom a Windows instabilitását és sebezhetőségét - részben áttértem a Linuxra.


Az Ubuntu a telepítés után

Már hetek óta használom az Ubuntu Linux operációs rendszert. Nagyon meg vagyok vele elégedve, bár még nem mindent sikerült tökéletesen beállítanom. Tök jó, hogy ingyen juthatok egy biztonságos operációs rendszerhez. Azért még a Windowst nem dobom ki. Játékra és CAD-re még mindig szívesebben használom.

Eleinte nagyon furcsa volt, hogy vannak szoftverek, melyek csak forrásfájlként vagy másféle csomagban érhetők el (régebben is ez miatt tértem vissza mindig Windowsra). Ugyebár Win alatt már megszoktam, hogy letöltök egy exe fájlt, kattintok rá és már indul is a telepítő. Ubuntuban ez csak a debian (.deb) csomagoknál működik.
Mára azonban elég jól sikerült elsajátítanom a forráskódból történő telepítést is. De nem mindig megy zökkenőmentesen. Az Ajánlott oldalakhoz feltettem egy linket is, mely segít telepíteni Ubuntura. Én is ez alapján tanulgattam.
Aki Windowson nőtt fel, annak kicsit idegen lesz a sok konzolozás (winben parancssor), de megszokható. Ráadásul olyan fílingje van, mint a filmekben.

Az Ubuntura is lehet különféle témákat húzni és ellátni mindenféle effektussal. Sokkal személyre szabhatóbb a kinézet, mint a Windowsban.

Az enyém jelenleg így néz ki

Találtam Youtube-on egy-két videót, mely prezentálja, mire is képes egy Linux.


Nincsenek megjegyzések: